Štítky

čtvrtek 27. července 2017

Pokoření Zvičiny

Dvůr Králové - Zvičina - Hořice - Chlum - Pardubice

94 km

Kostka





 Na tento týden jsem měla sice jiné plány, které mi zhatila předpověď počasí, ale když se ve středu udělalo o něco lépe, vyjela jsem aspoň na výlet s Kostéčkou.
Vlakem jsem se dopravila do Dvora Králové a odsud pokračovala dobýt místní vrchol - Zvičinu. Ta se pyšní magickým číslem 666 metrů nad mořem. Poslední kilometr jsem sice tlačila koloběžku po asfaltu a pak po turistické, ale i to se počítá. Na vrcholku jsem si v Raisově chatě dala polévku a pak pokračovala na Miletín a Hořice. 
V Hořicích jsem si musela zajet pro další fotku židovského hřbitova do sbírky. Ten starý je bohužel nepřístupný a nový zase zrušený, takže aspoň symbolicky jeho místo. Pak jsem se nsavačila v sochařském parku a jela dál na Doubravu a Boháňku. Tady mě navigace protáhla bahnem po trase 4085, takže moje koloběžka opět vypadala jak od Přemysla Oráče. 
Dojela jsem na Chlum - bojiště bitvy u Hradce Králové. Občerstvila se v místní hospůdce pod rozhlednou a jela si vyfotit pár památníků. Tohle místo mám moc ráda, navzdory chmurné minulosti je tu příjemná atmosféra, takový smutný klid. 
Pak už jse pokračovala na Dolní Přím a Hrádek. V Srchu před Pardubicemi mě chytil déšť a tak jsem raději dojela nejkratší cestou domů. Původně jsem chtěla dát další kilo, že si trasu prodloužím. 
Tentokrát jsem jela pohodovým tempem, nikde jsem se nehonila avychutnávala každý okamžit na výletě, proto můj průměr podle tachometru byl 13 km/h, čistá doba jízdy 7,26 h a délka 97 km.

kostelík Zvičina

výhled do kraje

kostelík Miletín

starý židovský hřbitov Hořice


brána městského hřbitova Hořice

Krkonoše v mracích

ossárium na Chlumu

bojiště u Hradce Králové

na bojišti

u Hrádku



Žádné komentáře:

Okomentovat