Štítky

středa 10. května 2017

Návrat z Českého ráje

Skokovy - Dětenice - Rožďalovice -Městec Králové - Přelouč - Pardubice

106 km

Kostka 



V pondělí na státní svátek jsme se s Danou vracely domů z víkendového pobytu na Skokovech. Věci nám vezli zpět přátelé autem, takže jsme mohly jet nalehko.
Vyrazily jsme ráno po snídani z penzionu Espero podle navigace mapy.cz s hlasem pana Marcela. Tentokrát jsme nebloudily i trasa byla dobře naplánovaná, takže Marcel byl chválen. Jen je to teď, po změně hlasu nějak málo slyšet.
První co nás na cestě zaujalo, byl zajímavý rybníček se dvěma umělými ostrůvky v obci Dolní Bousov. Samozřejmě jsme se musely u něj vyfotit.
Dál jsme si cestu naplánovaly přes obec Veselice, do brutálního kopce navštívit židovský hřbitov. Dokonce i ve Veselici na něj byly odbočky. Nejdřív jsme si myslely, že jedeme k někomu na dvorek. Stojí tam obytný dům, ale za ním je volně přístupný hřbitov. Také byl zajímavý, ale atmosfétu dům kazil. Našla jsem si, že to byl původně hrobnický dům který teď slouží jako chata.
Do kopce jsem musela koloběžku většinou tlačit a také se začínala ozývat bolest chodidla, která mě sužovala poslední dny. Výhledy do kraje na vrcholku ale tohle trápení napravily.
Sjely jsme do Dětenic a chtěly si dát alespoň pivo ve středověké krčmě. Neměli ale zprovozněnou zahrádku a my nechtěli koloběžku a elektrokolo nechávat samotné, tak jsme jely dál.
Občerstvení pouze v podobě piva a vlastní svačiny jsme nalezly až po 40. kilometru v Rožďalovicích.
Sluníčko příjemně hřálo, cesta byla stále mírně z kopce tak se nám krásně dojelo do Městce Králové, kde jsme s radostí uvítaly hospůdku Konírna a daly si jídlo. Trochu se ale ochladilo a zatáhlo a tak jsme oželely návštěvu místního židovského hřbitova. Sem si sjedu jindy.
V Žiželicích jsme trochu zmokly, vítr sice foukal do zad, ale bylo dost chladno. Na Přelouč jsme to vzaly kratší cestou přes Strašov. Před Břehy asi na 85 kilometru jsem měla trošku krizi, pata již docela dost bolela, ale s vidinou velké kávy jsem dojela k Daně domů. To jsme měly na tachometru 91 km. Tu začalo pršet a tak jsem se něco přes hodinu zdržela a to mi asi udělalo dobře. Když přestalo, vzala jsem to co nejkratší cestou na Pardubice přes Lohenice a Černou u Bohdanče.
Průměr jsme měly 15,6 km/h a čistá doba jízdy byla 7,02 hodin.

ostrůvek na rybníku v Dolním Bousově

hřbitov Veselice

dětský hrob

výhled z kopce od Veselice

krčma Dětenice

Žádné komentáře:

Okomentovat